.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهي به حوادث چند روز اخير دانشگاه مازندران
پس از تاييد حكم يك ترم محروميت از تحصيل 3 دانشجوي دانشگاه مازندران و در پي آن بازداشت يكي از اين فعالان دانشجويي، برخي دانشجويان اين

پس از تاييد حكم يك ترم محروميت از تحصيل 3 دانشجوي دانشگاه مازندران و در پي آن بازداشت يكي از اين فعالان دانشجويي، برخي دانشجويان اين دانشگاه در اعتراض به اين مساله تجمع كردند كه روز اول دو دانشجو و روز دوم 12 دانشجوي ديگر اين دانشگاه توسط افرادي كه دانشجويان آنها را افراد بدون شناسنامه مي‌خواندند، بازداشت شدند. اين در حالي بود كه برخي مسوولان اين دانشگاه در اولين ساعات انتشار اين خبر از دستگيري يا عدم دستگيري ابراز بي‌اطلاعي كردند.

دانشجوياني كه در اعتراض به اين بازداشت‌ها در دانشگاه مازندران تجمع كردند خواسته‌هاي خود را توسط يكي از دانشجويان به دست رييس دانشگاه رساندند كه عبارت بود از روشن شدن وضعيت بيژن صباغ اسلامي، لغو احكام محروميت از تحصيل صادره براي دانشجويان (بيژن صباغ اسلامي، سعيد يعقوبي‌نژاد،‌ سيدضياءالدين نبوي) و ممانعت از ادامه‌ي روند احضار به كميته‌هاي انضباطي،‌ برگزاري جلسات پرسش و پاسخ با حضور مسوولان و رييس دانشگاه، آغاز به كار دوباره‌ي كانون‌ها و تشكل‌هاي دانشجويي و لغو تعليق فعاليت‌هاي انجمن اسلامي.

البته حليمي مسوول حراست دانشگاه مازندران به خبرنگار ايسنا ابراز عقيده كرد:« سه نفر از دانشجويان اين دانشگاه به دليل مشكلات فردي با اشخاص حقوقي مثل برخي كارشناسان آموزشي و برخي افراد ديگر و نيز ايجاد اخلال در نظم كلاس‌ها و مواردي از قبيل توهين و افترا به برخي مسوولان مجتمع و عدم رعايت مقررات دانشجويي كه به كرات صورت پذيرفت (به يك ترم تعليق) محكوم شدند.»

وي افزود: « دانشجويان ادعا مي‌كردند شنبه 25 فروردين ماه يكي از اين سه نفر به دست يكي از افراد نيروي انتظامي دستگير شده است، لذا اينها با چند نفر ديگر از دانشجويان (حدود 25 نفر) جلوي درب دفتر رييس مجتمع بابل(نوشيرواني) جمع شدند و توضيح خواستند. رياست مجتمع هم توضيح دادند كه ما از طريق مراجع قانوني پيگيري مي‌كنيم.»

مسوول حراست دانشگاه مازندران دانشجويان تجمع كننده را به خبرسازي متهم و ابراز عقيده كرد كه آنها با سر دادن شعارهاي ناپسند و دور از شان دانشجويي به اعتراض‌شان پايان دادند.

البته بعد گذشته چند روز بيژن صباغ(از دانشجويان بازداشت شده) با يكي از دوستان خود تماس گرفته بود اما هيچ اطلاعي از مكاني كه در آن نگهداري مي‌شود يا نهادي كه وي را بازداشت كرده است در اختيار دوستش قرار نداد.

مسوول حراست دانشگاه مازندران به خبرنگار سياسي ايسنا گفت: ما از بازداشت شدن دانشجويان بي‌اطلاعيم و از جمعي از دانشجويان شنيده‌ايم كه تعدادي از دانشجويان شب گذشته بازداشت شده‌اند به اين دليل بنده و رييس دانشگاه پيگير موضوع هستيم.

يكي از دانشجويان دانشگاه مازندران در سومين روز وقوع چنين رخدادهايي در دانشگاه مازندران از برگزاري تجمعي در اين دانشگاه خبر داد و گفت: از مسوولان دانشگاه مي‌خواهيم در اين زمينه پاسخگو باشند و به قول دادند تا يك ساعت آينده خبري از دانشجويان بازداشت شده به ما بدهند.

در اين زمينه روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) درباره حوادث رخ داده در دانشگاه مازندران و بازداشت 15 دانشجويي اين دانشگاه اطلاعيه صادر و آن را محكوم كرد.

شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي شيراز و علوم‌پزشكي نيز با صدور بيانيه‌اي به بازداشت تعدادي از دانشجويان در مازندران اعتراض کرد.

در اين بيانيه ابراز عقيده شده است:« در آغازين روزهاي بهار هديه نهادهاي بدون شناسنامه به دانشجويان اين سوال را در ذهن برمي‌انگيزد كه معلوم نيست براي خزان دانشگاه چه در سر دارند؟ اخيرا قرعه فال به نام دانشگاه مازندران افتاد.»

در ادامه اين بيانيه با اشاره به آنچه بازداشت 15 دانشجوي مازندراني توسط نيروهاي لباس شخصي خوانده شده، تاكيد شده است كه شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي شيراز و علوم پزشكي ضمن محكوم كردن اين عمل هتك حرمت دانشگاه را به جامعه دانشگاهي كشور تسليت گفته و هم صدا با جامعه دانشجويي و روشنفكري خواستار آزادي فوري و بي قيد و شرط دانشجويان بازداشت شده است.

همچنين برخي انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه‌ها و فعالان دانشجويي در اعتراض به حوادث اخير دانشگاه مازندران و بازداشت 15 دانشجوي اين دانشگاه بيانيه مشترك صادر كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين بيانيه با اشاره به آنچه از آن تحت عنوان شکست برخوردهاي گسترده سال گذشته ــ احضار به کميته هاي انضباطي، ستاره دار شدن فعالين دانشجويي، انحلال و تعليق انجمن هاي اسلامي و شوراهاي صنفي و کانون هاي فرهنگي و توقيف نشريات دانشجويي ــ ياد شده، ابراز عقيده شده است:« اينبار در سال 86 دامنه‌ي برخوردها در دانشگاه‌ها گسترش يافته و با همکاري نهادهاي امنيتي شدت بيشتري پيدا کرده است.»

در اين بيانيه با اشاره به بازداشت 15تن از دانشجويان دانشگاه مازندران، اين عمل غيرقانوني خوانده شده و ابراز عقيده شده است:« انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي صادر کننده بيانيه حاضر اين اعمال را در راستاي تهديدات اخير عليه جنبش زنان و دانشجويان ارزيابي کرده و ضمن اعلام همبستگي و پشتيباني با دوستان دربند اين اقدام را به شدت محکوم مي كنند. همچنين از کليه‌ي نهادهاي مدني، سازمان‌ها و احزاب سياسي و حقوقي، عموم دانشجويان و ملت آزاده مي‌خواهيم واکنشي مناسب به اين اقدام از خود نشان دهند.»

نويسندگان اين بيانيه ابراز عقيده كرده اند: « هشدار مي‌دهيم که اصرار بر ادامه‌ي اين برخوردها که در جهت تهديد و تحديد فضاي دانشگاه‌ها و جامعه است نه تنها منجر به اتحاد و انسجام ملي نخواهد شد بلکه با توجه به شرايط خطير فعلي کشور منجر به دوري بيش از پيش جامعه و حاکميت خواهد گرديد.»

در پايان اين بيانيه آمده است: « ما خواهان 1-مشخص شدن وضعيت دانشجويان ربوده شده،2-آزادي فوري و بدون قيد و شرط 15 فعال دانشگاه مازندران،3- شناسايي و دستگيري و محاکمه آمران و عاملان اين واقعه،4- تعهد مبني بر حفظ امنيت و صيانت از حريم مقدس دانشگاه هستيم.»

همچنين جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي ساري، مازندران و سهند تبريز در واكنش به اين رويدادها تجمع و انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي سهند و دانشجويان منتخب خردادماه دانشگاه اميركبير نيز بيانيه صادر كردند.


پس از برگزاري چندين تجمع و صدور بيانيه در زمينه بازداشت برخي فعالان دانشجويي دانشگاه مازندران يك فعال دانشجويي اين دانشگاه از آزادي 9 نفر از اين دانشجويان، خبر داد.

وي به ايسنا گفت: اين افراد داراي سه شاكي، رييس دانشگاه، دانشگاه نوشيرواني بابل و مدعي‌العموم هستند كه دانشگاه بابل و رييس دانشگاه از شكايت خود گذشت كردند. 4 نفر از دانشجويان بدون وثيقه و 5 نفر از آنان با وثيقه 50 ميليون توماني آزاد شدند. البته در خصوص آزاد شدن ساير بازداشت‌شدگان هنوز اطلاعي پيدا نكرده‌ايم و مشخص نيست چه زماني آزاد مي‌شوند.

در اين زمينه حليمي، مسوول حراست دانشگاه مازندران نيز به خبرنگار ايسنا گفت: با پيگيري مسوولان دانشگاه 9 نفر از دانشجويان بازداشت شده اين دانشگاه، عصر سه‌شنبه آزاد شدند.

رييس مجتمع فني و مهندسي نوشيرواني بابل با بيان اينكه پيگيري براي رفع بازداشت از ساير دانشجويان دانشگاه مصرانه ادامه دارد گـفـت: خداوند متعال را شاكريم كه در ادامه‌ي پيگيري‌هايي كه انجام داديم، توانستيم 9 تن از دانشجويان مجتمع فني و مهندسي نوشيرواني را آزاد كنيم.

دكتر جانعليزاده اظهار داشت: تلاش و پيگيري براي رفع بازداشت از ساير دانشجويان مصرانه ادامه دارد و اميدواريم كه به زودي تحقق پيدا كند.

در اين زمينه يك دانشجوي دانشگاه مازندران نيز اسامي دانشجوياني كه همچنان در بازداشت به سر مي‌برند را شريف النسبي، نبوي، مشرف‌زاده، صباغ و يعقوبي‌نژاد اعلام كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا انجمن اسلامي دانشجويان تهران وعلوم پزشكي با محكوم كردن حوادث اخير دانشگاه مازندران اعلام كرد: حقوق مسلم شهروندي، صرفا جهت سياه كردن كاغذ‌هاي باطله است!

به گزارش ايسنا، در اين بيانيه با بيان آنچه شكستن شدن حرمت دانشگاه خوانده شده، ابراز عقيده شده است: «عده‌اي از دانشجويان با هر دليل به دانشگاه پناه مي‌آورند و در آنجا تحصن مي‌كنند. اما شبانه به داخل دانشگاه هجوم مي‌برند، آنها را مي‌ربايند و به مكان نامعلومي منتقل مي‌كنند. وزير علوم هيچ‌گونه عكس‌العملي نشان نمي‌دهد. رييس دانشگاه اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند و رييس حراست مي‌گويد اين مساله به ما ارتباطي ندارد. هيچ‌كس اين مسووليت را نمي‌پذيرد و اين است واقعيت اتفاق افتاده.»

در اين بيانيه ابراز عقيده شده است: « حقيقت اين است كه اين مساله به ما دانشجويان، ارتباط دارد؛ چراكه اجازه داده‌ايم اين حادثه براي چندمين‌بار تكرار شود. آري! مسووليت اين فاجعه‌ را ما برعهده مي‌گيريم، چراكه به ضوابط و مصوباتي كه از كيان دانشگاه و دانشگاهيان حمايت‌ مي‌كند، اعتماد كرديم. اعتماد كرديم به كساني كه مسووليت اجراي قانون و حفظ حرمت دانشجويان را برعهده دارند. آري! ما خود مسووليت اين فاجعه را برعهده مي‌گيريم.»

نويسندگان اين بيانيه در پايان ابراز عقيده كردند:«دانشجوياني را بدون اثبات جرم و با شكستن حريم دانشگاه،‌ شبانه به مكان نامعلومي منتقل مي‌كنند و كسي حرفي نمي‌زند و هيچ نهادي مسووليت اين كار را برعهده نمي‌گيرد. حقيقت اين است كه حقوق مسلم شهروندي، صرفا جهت سياه كردن كاغذ‌هاي باطله است و براي مجريان آن، مفهوم ديگري ندارد. مسووليت اين فاجعه را نيز ما برعهده مي‌گيريم، اينها را مي‌نويسيم و مي‌گوييم، نه براي آنكه مسوولان بشنوند يا پند پذيرند؛ چراكه مسوول كسي است كه احساس وظيفه دارد و به افكار عمومي احترام مي‌گذارد. اينها را گفتيم كه به ياد آوريم كه روشنگري برعهده‌ي ماست و اين اولين مسووليتي بود كه پذيرفتيم.»

تجمع جمعي از دانشجويان دانشگاه شهيدعباسپور در اعتراض به حوادث اخير دانشگاه مازندران

برگزاري تريبون آزاد دانشجويي در همين زمينه در دانشگاه ايلام

جمعي از دانشجويان دانشگاه شهيد عباسپور صبح امروز چهارشنبه در اعتراض به حوادث اخير دانشگاه مازندران تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين تجمع كه در مقابل ساختمان آموزش اين دانشگاه از ساعت 11 تا 12:30 برگزار شد دانشجويان علاوه بر اعتراض به بازداشت برخي دانشجويان دانشگاه مازندران درباره انرژي هسته‌يي، دانشجويان ستاره‌دار و اعتراض به صحبت‌هاي صورت گرفته درباره جنبش دانشجويي و ... و مطالبات صنفي كارگران و معلمان به بيان مطالبي پرداختند.

يكي از دانشجويان تجمع كننده با اشاره به نقش دانشگاه در كشور از دانشجويان خواست كه ساكت ننشينند و نسبت به مسائل صحبت كنند.

به گزارش ايسنا، در اين تجمع پلاكاردهايي با عناوين "دانشجويان ربوده شده را آزاد كنيد"، "دانشگاه پادگان نيست" " و "نان، برابري، آزادي" مشاهده مي‌شد.

اين تجمع با تشكيل حلقه‌ي دانشجويي و خواندن سرود "يار دبستاني" به پايان رسيد.

به گزارش ايسنا، در اين زمينه همچنين تريبون آزاد دانشجويي در دانشگاه ايلام برگزار شد و هم‌چنين علاوه بر آن دانشجويان در ارتباط با وضعيت دانشگاه‌ها اظهارنظر كردند.

براساس اين گزارش روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت(طيف علامه) در اعتراض به تداوم بازداشت چند دانشجوي دانشگاه مازندران اطلاعيه صادر كرد.

به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه با اشاره به بازداشت برخي دانشجويان دانشگاه مازندران و آنچه مقصر بودن مسوولان دانشگاه در اين زمينه خوانده شده، ابراز عقيده شده است: « هرچند در روز گذشته شاهد آزادي 9 نفر از دانشجويان دستگير شده بوديم اما اخبار نگران‌کننده‌اي از وضعيت شش دانشجوي بازداشتي ديگر انتشار يافته است.»

در پايان اين اطلاعيه ضمن ابراز نگراني نسبت به وضعيت نامشخص اين دانشجويان اخطار داده شده كه درصورت عدم آزادي دانشجويان در روزهاي آينده، به اين اقدامات پاسخ داده خواهد شد.

تجمع دانشجويي در دانشگاه مازندران برگزار شد

مسوول حراست اين دانشگاه:

گفته شده طي امروز و فردا 6 دانشجوي ديگر نيز آزاد مي‌شوند

يكي از دانشجويان دانشگاه مازندران از برگزاري تجمع دانشجويي در اعتراض به رويدادهاي چند روز اخير اين دانشگاه در روز چهارشنبه خبر داد.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: از ظهر امروز تعدادي از دانشجويان اين دانشگاه در اعتراض به بازداشت شدن برخي دانشجويان در صحن دانشگاه تجمع كردند.

اين فعال دانشجويي افزود: هنوز خبري از شش‌نفر دانشجويي كه همچنان در بازداشت‌ به سر مي‌برند در دست نيست.

در اين زمينه مسوول حراست دانشگاه مازندران در خصوص وضعيت دانشجوياني كه همچنان در بازداشت به سر مي‌برند و زمان آزادي آنها به ايسنا اظهار داشت: ما همچنان پيگير آزادي بازداشت‌شدگان هستيم و به ما گفته شده تا بعدازظهر امروز، سه نفر از دانشجويان آزاد خواهند شد و ساير دانشجويان تا فردا آزاد مي‌شوند.

حليمي ادامه داد: از دانشجوياني كه آزاد مي‌شوند، تعهد كتبي گرفته مي‌شود و همچنين خانواده‌هاي آنها نيز بايد تعهد بدهند.

وي در خصوص صدور قرار وثيقه پنجاه ميليون توماني براي اين دانشجويان بيان كرد: درباره‌ي وثيقه‌ي پنجاه ميليون توماني، اطلاعي ندارم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 26 آذر 1392
اخه چرا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.